Hervey Bay, Agnes Water/Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu Hervey Bay, Agnes Water/Town of 1770 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Hervey Bay, Agnes Water/Town of 1770

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

03 Maart 2010 | Australië, Sydney

Ik moest helaas wat langer in Hervey Bay blijven, omdat mijn moneybelt onderweg was. Maar maandag moest ik uiteindelijk uitchecken, want ik mocht maximaal 6 nachten in dat hostel blijven (beetje onzin, maar oke). Ik wilde ook wel heel graag verder, want er is niet zo heel veel te doen in Hervey Bay.

Uiteindelijk hebben ze m'n adresgegevens opgeschreven en gaan ze 't (hoop ik) weer terugsturen naar Nederland... Ik wil niet weer het risico nemen dat ik een adres van een hostel opgeef en het uiteindelijk weer niet aankomt. Dan maar gewoon weer terug naar Nederland...

Ik heb verder in Hervey Bay nog een hele middag gefietst met een meisje uit Engeland. Hele leuke meid en een prachtige fietsroute langs het water! ondertussen lekker geluncht en natuurlijk een ijsje gegeten :-)

Eergisteren ben ik in Agnes Water aangekomen. Agnes Water is een heel klein plaatsje en vanuit hier kun je naar het zuidelijke deel van het Great Barrier Reef. Dit heb ik niet gedaan, omdat ik morgen al naar de Whitsunday Islands ga en je hier ook prachtig kunt snorkelen op het reef. En ik hoop in Cairns nog een keer het reef op te gaan.

Gisteren ben ik de hele dag in Agnes Water gebleven. Het heeft bijna de hele dag geregent op een paar enkele droge periodes na! en er was ook nog eens helemaal niks te beleven. Ik ben met een meisje uit Munchen naar Agnes Water afgereisd. Ik had haar in Brisbane ontmoet en later weer in Hervey Bay. Met haar ben ik even naar het kleine shoppingcentre gegaan en naar 't strand, maar dit was niet zo heel erg bijzonder.

Later nog gefietst naar de town of 1770. Dat moest ook heel wat voorstellen, maar daar bleek ook helemaal niks aan te zijn. En de terugreis naar 't hostel zijn we ook nog eens helemaal nat geregent!Ik was in ieder geval blij dat ik Agnes Water die avond kon verlaten. Dit was ook nog wel even spannend, want ik hoorde van een aantal backpackers dat de bus misschien niet in Agnes Water kon komen, omdat de wegen naar Agnes Water (Agnes Water is vrij afgelegen) door de regenval waren gesloten. Maar gelukkig kwam de bus opdagen!We hebben wel een paar spannende momenten meegemaakt, dat er een aantal stukken goed onderwater stonden. Dat vond ik best wel heel erg eng. Toen we uiteindelijk op de grote wegen kwamen werd het gelukkig een stuk beter. Ik was al bang dat we ergens zouden stranden.

Vanochtend om 7.30 uur zijn we dan in Airlie Beach aangekomen. Ik heb niet zo heel veel in de bus geslapen, dus dat wordt vanavond vroeg naar bed. Morgen ga ik met een zeilboot naar de Whitsunday Islands. Ik heb gekozen voor een kleinere zeilboot met een groepje van ongeveer 10 mensen. Dit vind ik toch een stuk leuker dan zo'n grote groep.

Vrijdag ga ik naar Magnetic Island.

Ik laat in m'n volgende verslag weten hoe het is geweest!

Groetjes!

  • 03 Maart 2010 - 09:41

    Frans En Houkje:

    He Hinke,

    leuk weer even wat van je te horen, dus je hebt al weer wat spannende momenten meegemaakt. Lijkt mij helemaal niks om met zulk weer de weg op te gaan maar gelukkig is het goed gegaan. Ik ben benieuwd naar je volgende verslag en vergeet niet foto's te maken.

    Liefs Frans en Houkje

  • 03 Maart 2010 - 12:01

    Agnes M.:

    hoi Hinke, ik hoop dat je van dit berichtje vrolijker wordt dan van mijn naamgenoot.
    en dat je van je volgende trippen weer helemaal vrolijk en blij wordt.
    wij passen hier op de tent en wachten de mooie verhalen af!
    het ga je goed en tot een volgende keer. hoi Agnes m.

  • 03 Maart 2010 - 14:45

    Anja En Michel :

    Hej Hinke super leuke verhalen weer... Echt geweldig dat genieten en die vrijheid.. Fantastisch dat je dit mee mag maken!! Geniet met volle teugen en hou ons op de hoogte en de foto's willen we ook zien hoor ;) liefs ons

  • 03 Maart 2010 - 18:34

    Johan:

    Hoezo, gelukkig kwam de bus opdagen, natuurlijk komt die als je het goede nummer maar belt.
    Maar het blijft leuk je een beetje te volgen. Bestaat dat backpacken uit alleen vakantie of zie ik dat verkeerd. Je zei dat je een lijst van "klus" adressen had. Of komen die verhalen nog ?

  • 06 Maart 2010 - 14:06

    Gringa:

    Hinke,

    Leuk om je zo een beetje te volgen..ik hoop alleen wel dat het zonnetje zich wat vaker laat zien, al die regen bleghh...

    Geniet van je reis..en ik hou je in de gaten

  • 07 Maart 2010 - 12:12

    Wieke:

    Hinke geweldig zo'n reis!
    Het is leuk om je zo te volgen.

  • 09 Maart 2010 - 15:18

    Buurman En Buurvrouw:

    Hoi Hinke

    Leuk hoor om te lezen wat een mooie belevenis

    geniet maar lekker

    groetjes buurman en buurvrouw Workum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 26235

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: