Melbourne, Philip Island, Great Ocean, Grampions - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu Melbourne, Philip Island, Great Ocean, Grampions - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Melbourne, Philip Island, Great Ocean, Grampions

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

22 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Hier weer een update vanuit het zonnige OZ!

Na het schrijven van m'n vorige verslag ben ik eerst nog een paar dagen in Melbourne gebleven. Ik heb zaterdag wat rondgelopen en wilde graag de haven zien. Ik dacht dat dit niet zo groot zou zijn, maar dat was het wel! Echt super groot met allemaal grote gebouwen! Ik had eigenlijk meer gehoopt op een kleiner haventje, maar ja achteraf had ik dit ook wel kunnen weten... Melbourne is zo groot, waarom zou het dan een klein haventje hebben?

Vorige week zondag ben ik met twee meiden naar Philip Island geweest. De tour die we hadden geboekt was eigenlijk best wel saai en daarbij kwam ook nog dat de tourguide ook heel erg saai was... We zijn niet zo vaak uitgestapt en hebben het meeste van de tijd in de bus gezeten; erg jammer! maar Philip Island zelf is wel mooi.In de tussentijd zijn we nog naar een klein wildlifeparkje gegaan waar we o.a. wallabie's, kangaroo's, emu's en alpaco's mochten voeren. Erg leuk! 's avonds hebben we de bekende pinguinparade gezien! dit begint 's avonds als het donker begint te worden, dan verzamelen ze zich op het strand en gaan ze met z'n allen richting hun holletjes. Maar wel erg veel mensen! Er staan gewoon een aantal grote tribunes om dit allemaal te zien. Eigenlijk best wel raar...

Maandag ben ik met drie meiden de camper op gaan halen voor onze reis over de Great Ocean Road. De camper bleek een gewoon busje te zijn die ze omgebouwd hadden tot camper. Eigenlijk veel te krap voor vier meiden. Het was een vijfpersoons camper, maar je kon er eigenlijk maar met twee mensen in slapen. Uiteindelijk hebben we het toch voor elkaar gekregen om er met z'n vieren in te slapen; drie meiden achterin en een voorin. Het was wel erg krapjes, maar ja... we hadden geen andere keus...

De Great Ocean Road was echt super! Constant een prachtig uitzicht over de Oceaan.De eerste avond zouden we in een National Park (Mogg's creek, geloof ik) staan met onze camper. We waren hier alleen, dus het was heerlijk rustig en midden in het bos. Maar na ons avondeten zagen we ineens een hele grote rookwolk onze kant op komen. Er stond in park ook al aangegeven dat dit een omgeving is waar veel bosbranden voorkomen. Wij zijn toen meteen weggegaan en zijn naar het dorpje gereden; toen pas zagen we hoe groot deze rookwolk was. De bosbrand was niet in het park waar wij stonden, maar wel dichtbij. Best eng! We waren allemaal blij dat we daar weg waren gegaan. Maar we hadden nog geen slaapplek... en we mochten ook lang niet overal zomaar staan. Dus toen zijn we in het dorpje maar een straatje ingereden en hebben we gewoon ergens in een woonwijk gestaan en 's ochtends vroeg weer op!

Dinsdag zijn we in Apollo Bay naar het strand geweest en zijn we vanuit hier weer naar een National Park gereden waar we gratis mochten kamperen. Op de heenweg hebben we nog koala's in het wild gespot! echt super om ze echt in het wild te zien!

Woensdag hebben we de Twelve Apostles gezien. Ook erg mooi, maar ook weer super toeristisch natuurlijk.'s avonds konden we weer geen kampeerplaats vinden, dus zijn we maar gewoon een onverhard weggetje in gereden en hebben we naast een weiland met koeien gestaan. Erg rustig en erg leuk om mee te maken :-)

Donderdag zijn we naar the Grampions National Park gereden. We hebben hier t/m zaterdag gestaan. The Grampions zijn ook echt geweldig om te zien! We hebben hier gekampeerd op een kleine camping in het park. Hier hebben we ook heel veel wildlife gezien: o.a.kangaroo's, herten en emu's. We zijn ook naar een aantal lookout's gereden waar we een prachtig uitzicht hadden. Wauw!

Zaterdag ben ik met de trein weer teruggegaan naar Melbourne, omdat de drie meiden door gingen naar Adelaide. Deze treinreis was ook prachtig; deze ging midden door het Australische landschap. WAUW!!

Nog een paar daagjes en dan zit Australie er al weer op :-( best wel raar eigenlijk... dat ik hier voorlopig niet meer terugkom...Ik heb zoveel gezien en meegemaakt hier. Maar gelukkig heb ik nog een paar weekjes Nieuw-Zeeland voor de boeg. Ik hoor zoveel mooie verhalen van backpackers die er zijn geweest; de meeste backpackers vinden het veel mooier dan Australie...

  • 22 Maart 2010 - 07:14

    Wilma:

    Heej Hinke,

    Fijn om zulke goede verhalen te lezen!
    Dus over een paar dagen naar Nieuw Zeeland. Leuk man.
    Momenteel fietst daar een colega van me voor 8 weken rond met haar vriend.
    Hier is het eindelijk echt voorjaar, heerlijk!

    Geniet ervan!

    Groetjes!

  • 22 Maart 2010 - 16:49

    Frans En Houkje:

    He Hinke,

    Leuk weer even wat van je te horen, dus je tocht in australie zit er bijna op, ik ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven in Nieuw-Zeeland. Ik heb aankomende woensdag een sollicitatie dus ik hoop dat dat ook goed gaat. Hoop snel weer meer van je te horen.

    Liefs
    Frans en Houkje

  • 22 Maart 2010 - 17:31

    Robin:

    PRACHTIG!
    Leuk hè die Pinguins allemaal. Alles is toeristisch, maar dat doet er niet toe ;) Geniet er goed van maar zo te lezen doe je dat sowieso al ;) Oooh ik ben strontjaloers hoor Hinke! Koala's in het wild, dat is zeldzaam gewoon!!

    Enjoy New Zealand!

  • 23 Maart 2010 - 18:40

    Buurman En Buurvrouw:

    Hoi Hinke,
    Dit is denk ik de reis van je leven.
    Wat veel indrukken zul je krijgen.
    Hier kan je later met veel plezier aan terug denken.

    Groetjes uit Workum

  • 26 Maart 2010 - 15:11

    Nynke :

    Hallo Hinke,
    Steeds je verslagen gelezen. wat beleef je veel. en straks nog naa Nieuw Zeeland. We missen je op gym hoor. mooie foto`s heb je gemaakt. geniet er van. gr nynke

  • 26 Maart 2010 - 19:33

    Renate:

    hey Hinke,
    leuk om je verhalen te lezen en nog leuker dat je naar dat schitterende NZ gaat. Vergeet niet te kanoen in Tasman of Coromandal. En bergwandelen vanuit Arthur's pass, 2,5u vanaf Christchurch. Midden in de bergen! Vond ik een van de hoogtepunten. Wanaka is ook leuk. Bioscoopje en toffe Maze. Dit en meer... geniet!

  • 28 Maart 2010 - 19:52

    Chrisje:

    Dank voor je mooie verhalen, leuk dat je nu een ander gebied (land) in gaat. Zo'n overstap maakt het lekker lang voor je gevoel, denk ik. Gewend (al verslaafd) aan het op pad zijn?
    Ben heel benieuwd wat het op pad zijn met je doet. Dat hoor ik vast nog wel. Succes!

  • 31 Maart 2010 - 10:20

    Dijkstra :

    Postma!

    Wat een geweldig avontuur, maar wat gaat het snel voorbij.... Neem het er nog maar even van!

    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 26238

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: