Queenstown to Christchurch en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hinke P. - WaarBenJij.nu Queenstown to Christchurch en Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Queenstown to Christchurch en Auckland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

20 April 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik ben niet zo heel erg in de stemming om een verhaaltje te schrijven, maar toch maar even zodat jullie ook even een update hebben.

Queenstown vond ik een heel leuk stadje. Ik heb er helaas niet zoveel tijd gehad om alles te bekijken. Ik had eigenlijk maar een dagje en dit ene dagje ben ik met een gondola naar een punt geweest waar ik een prachig uitzicht over Queenstown had. Echt geweldig al die bergen en het meer en die mensen die daar aan het paragliden waren. Mooi om te zien. Na Queenstown ben ik naar Twizel gegaan; heel rustig plaatsje, maar dat vond ik ook wel lekker voor twee nachtjes. Ik heb nog een walkingtrack in het Mount Cook national park gedaan(hooker valley track) met een jongen uit Duitsland en een meisje uit Canada die in hetzelfde hostel als mij zaten. We hadden prachtig weer tijdens deze track en dus ook een prachtig uitzicht.

Hierna ben ik naar lake Tekapo gegaan waar ik mezelf de eerste dag heb verwend met een motelkamer met uitzicht over dit prachtige meer en de bergen; echt een plaatje! En zo heerlijk om m'n eigen badkamer, een groot bed en m'n eigen koelkast te hebben!

De tweede nacht moest ik het helaas weer met zes mensen op de kamer slapen. Verder heb ik nog een stukje gelopen langs het meer en heb ik nog minigolf gespeeld met het meisje uit Canada. We kwamen erachter dat we op dezelfde dag naar lake Tekapo zouden gaan, dus dat was wel gezellig.

Daarna weer terug naar Christchurch gegaan. Ik heb hier ook niet zo heel veel gedaan. Ik ben even naar het strand (Sumner) geweest en heb Cave rock gezien. Ook ben ik nog naar het Aquarium & Kiwihouse geweest, waar ik de echte Kiwi heb gezien! Het was wel een beetje donker en we moesten heel stil zijn, maar ik kan zeggen dat ik ze gezien heb :-)

Afgelopen zaterdag ben ik naar Auckland gevlogen om hier m'n laaste daagjes te 'relaxen'. Wat geen relaxen werd maar stressen! Ik was zo bang dat m'n vlucht niet zou gaan vanwege die vulkaan op IJsland dat ik amper geslapen heb en ik eigenlijk niet het nieuws durfde te kijken. Ik was zo bang dat m'n vlucht niet door zou gaan. En zondagmiddag zag ik op internet dat m'n vlucht dan echt geannuleerd was.
BALEN!!! Ik was er echt helemaal klaar voor om naar huis te gaan en had zo'n zin om iedereen weer te zien.

Toen ik zag dat m'n vlucht geannulleerd was heb ik meteen Qantas gebeld om een nieuwe vlucht te boeken. En dat is pas op 4 mei!! Hier zit je dan aan de andere kant van de wereld... Wie weet wat die vulkaan over twee weken doet...
Ik zat eerst in een hotel vlakbij het vliegveld, maar ben vandaag naar een backpackersaccomodatie verhuisd. Dit is toch wel een stuk gezelliger en hier ontmoet je ook veel meer mensen. Dat maakt het dan iets leuker.

Maar lieve collega's bedankt voor jullie lieve smsjes van gisteravond (voor jullie gisterochtend)!! ik zal er wat van proberen te maken...
Ik mocht Qantas ook blijven bellen voor het geval ik eerder naar huis kan vliegen en dat zal ik dus ook blijven doen!

  • 20 April 2010 - 06:46

    Wilma:

    Dus je krijgt er nog een paar weekjes bij!
    Nu voor jou wel balen, je leeft er naar toe dat je weer naar huis gaat. en dan ben je er ook wel klaar voor.
    Probeer je te vermaken en doe nog wat leuke dingen.
    En als je thuis bent denk ik dat je er al met al wel om kan lachen, het kon er ook nog wel bij!

    Veel plezier nog en alvast een goede vlucht!

  • 20 April 2010 - 06:48

    Wilma:

    Je moet je reisstatus aan passen: je bent nog niet thuis! :)

    liefs

  • 20 April 2010 - 08:01

    Frans En Houkje:

    He Hinke,

    ik hoorde het verhaal van je moeder echt balen, ik zal voor je duimen voor een eerdere vlucht en probeer het allemaal van de zonnige kant te zien, dan zien we je weer snel.

    Liefs
    Frans en Houkje

  • 20 April 2010 - 08:05

    Anja En Michel:

    Jeetje Hinke dat meen je niet!! 4 mei pas??? Tsjeeeeeee! Nou lieverd toch nog maar even genieten dan en wat leuks bekijken, op je gemakkie... Pff ik denk aan je hoor!! Dikke tut

  • 20 April 2010 - 08:45

    Agnes Mulder:

    ach.... meissie, ik hoop dat dit achteraf een toefje slaroom op de taart wordt!!
    ik wens dat je veel goede en leuke mensen tegenkomt om de tijd tot je terugreis door te komen.
    we kijken naar je uit ...
    sterkte en groet Agnes.

  • 20 April 2010 - 08:56

    Robin:

    Hee Hinke,

    Probeer er dan nog maar even iets moois van te maken! Anders met de boot he ;)

    Wel mooi dat je de kiwi hebt gezien :)

    Groetjes en veel succes daar nog, effe volhouden! Geniet er maar gewoon van want daar weg is ook maar weer zo weg :P

  • 20 April 2010 - 12:03

    Jennifer:

    Hey lief vriendinnetje,
    Lang niet gesproken, gezien of gehoord, wel al je mooie verhalen gelezen.
    Wat een bagger die vulkaan echt niet lekker zo. Hele planning gemaakt en dan zit dit tegen, wie had dat gedacht.
    Hier hebben ze het al over Sugar Lee Hooper ( :) ) (vorige week overleden vrijdag gecremeerd) die uitgestrooid is vanuit IJsland, maar ja, daar schiet je ook niets mee op.
    Ik denk aan je en leef met je mee meid.
    KLM gaat al weer vliegen geloof ik.
    Tot snel!!

    Liefs Jennifer

  • 20 April 2010 - 14:43

    Lucy:

    Ach leave, hopelik falt it wot ta en oars der mar it beste fan meitsje, kinst ek net oars.
    Tutu ut Weidum

  • 21 April 2010 - 08:48

    Marga:

    Hoi Hinke, ik meende dat je ook pas begin mei naar huis zou komen! Had je het vervroegd? Probeer toch nog maar te genieten en gezellige dingen te doen nu je er toch nog bent.
    Gr. Rob/Marga/Esther/Teunis

  • 21 April 2010 - 09:31

    Maria:

    Ha Hinke, ik kan me voorstellen dat je even flink baalt. Maar hopelijk kun je ook nog even langer genieten! Achteraf is dit natuurlijk een superavontuur.

  • 21 April 2010 - 11:58

    Sjoerdtje:

    lieve schat wat moet dit balen zijn. weer helemaal opnieuw instellen terwijl je in gedachten bijna thuis was.een lichtpuntje,alles vliegt weer zelfs s,nachts vertrekken er vluchten. probeer er toch maar het beste van te maken er zit echt niets anders op.
    dikke tut.

  • 23 April 2010 - 11:26

    Gretha:

    Hey Hinke,

    Echt balen zeg, maar geniet er nog even van. Heel veel plezier daar dan nog en 4 mei zullen we duimen dat je terug kan.

    XXXjes Watze en Gretha

  • 26 April 2010 - 11:24

    Gringa:

    hé Hinke...

    Een paar weekjes erbij...geniet van de tijd die je er nog kunt doorbrengen en ik weet zeker dat iedereen extra blij is als jij op 4 mei richting NL komt..

    liefs

  • 26 April 2010 - 14:33

    Renate:

    mooie gelegenheid ns naar Coromandel te reizen.. of de bay of islands ook heel mooi... geniet nog maar een beetje! liefs uit Penjum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 26233

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: