Auckland, northland, home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hinke P. - WaarBenJij.nu Auckland, northland, home - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Auckland, northland, home

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

05 Mei 2010 | Nederland, Amsterdam

Verhuizen naar de backpackersaccomodatie vlakbij het centrum was het beste wat ik heb kunnen doen! De zwitserse jongens die ik in het hotel had ontmoet sliepen hier ook. En voor de rest was het een erg leuk hostel met allemaal leuke en vriendelijke mensen; eigenlijk het allerleukste hostel waar ik heb geslapen

Tijdens mijn verblijf in Auckland heb ik veel moeten regelen; ik belde twee keer per dag met Qantas of er een eerder vlucht mogelijk was. Ik probeerde het steeds weer met een andere smoes, maar niks hielp...Verder ben ik een paar keer op het Qantas kantoor geweest en hoopte dat ze medelijden met me zouden krijgen :-) maar ook dat hielp niet. Erg frustrerend trouwens....

In de tussen tijd heb ik nog wel een beetje geprobeerd leuke dingen te doen. Ik ben met een van de zwitserse jongens en een duits meisje die ik ook in dit hostel had ontmoet naar de Mount Eden geweest. Dit is eigenlijk een vulkaan, maar ze noemen hier alle vulkanen mountains. Best wel een gek idee dat Auckland 50 vulkanen heeft.... gelukkig is het heel lang geleden dat ze actief zijn geweest. Verder nog naar de bioscoop geweest met de zwitserse jongens en het duitse meisje.

Verder heb ik nog een 3-daagse trip door het noorden van het noordereiland geboekt. Weer met de busmaatschappij Stray. We hebben twee nachten in Paihia (Bay of Island) geslapen. Een dag zijn we naar het uiterste noorden (Cape Reinga) geweest, waar we we o.a. hebben gesandboard van de duinen; echt super leuk! het regende wel en het was best koud, maar dat maakte het ook wel weer speciaal. Echt een aanrader!!

Ondertussen had ik op de website van de KLM gelezen dat je contact met de KLM op kon nemen als je als Nederlander in het buitenland gestrand was. Ik probeerde er echt alles aan te doen om eerder terug te komen en dacht: ik kan het altijd proberen. Even later kreeg ik een reactie terug dat ze een vlucht voor 29 april aan mijn schema hadden toegevoegd, maar dat Qantas hier nog mee akkoord moest gaan. Maar natuurlijk deed Qantas dat niet! stelletje....!!! ze waren trouwens ook erg onvriendelijk voor de telefoon en ik had zelfs een keer een man aan de lijn die me niet eens liet uitpraten en heel onbeleefd was.
Dat maakte alles natuurlijk nog erger en hierdoor werd ik nog bozer.
Ik ga nooit weer met Qantas vliegen!

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om met de KLM te vliegen en deze kosten bij Qantas te declaren. Ook heb ik m'n vlucht bij hun geannuleerd en verteld dat ik m'n geld hiervoor terug wil. Maar dat is nog even afwachten...

De laatste nacht heb ik voor mezelf als troost maar een luxe hotelkamer geboekt :-)

Maar achteraf kijk ik toch terug op een superreis!! Een droom die uitgekomen is! Ook heel erg bedankt voor alle reacties! Leuk om te lezen hoeveel mensen je wel niet volgen en met je meeleven :-)

  • 05 Mei 2010 - 17:29

    Anja En Michel :

    Zo is het maar net, op naar de volgende verslagen uit een ander continent :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 599
Totaal aantal bezoekers 26242

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: