van Marahau naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hinke P. - WaarBenJij.nu van Marahau naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Hinke P. - WaarBenJij.nu

van Marahau naar Queenstown

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

08 April 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na Picton zijn we doorgereisd met Stray naar Marahau (Abel Tasman Park). We maken met deze busmaatschappij vaak stops, dus dat is wel erg leuk!

Onderweg zijn we o.a. bij een wijnproeverij gestopt. Hier mochten we wijn en sterke drank proeven. Ik ben hier meestal wel voor in en dat voor maar 4 Euro! We hebben vijf verschillende wijnen geproefd en twee verschillende sterke drank; een chocoladedrank en een drankje met o.a. Baileys. Erg lekker!

's avonds hadden we met alle mensen van de bus een barbeque. De buschauffeur had alle boodschappen gedaan waaronder ook allemaal verse groenten! We hadden 's avonds met z'n allen groenten gesneden en er salades van gemaakt. Erg lekker en gezellig! We mochten ook nog gratis mosselen proeven, maar dat trok mij niet zo aan en heb dit dus ook niet geproefd...

De volgende dag ben ik met een meisje uit NL een stukje door het Abel Tasman Park gelopen. Helaas is er maar een rechte route, dus alles wat je heen loopt, moet je ook weer teruglopen. Best jammer, want het park is echt super groot. Een jongen uit Canada die bij ons in de bus zat ging met de veerboot naar een deel in het park en ging weer terug lopen naar het hostel waar wij zaten; hij had er drie dragen voor uitgerekend en ging 's nachts in het park kamperen! knap hoor! Het hostel waar we zaten was trouwens wel een prachtig plekje midden in de natuur! En heerlijk rustig :-)

Na daar twee nachten te hebben gebleven zijn we die dag doorgereden naar Barrytown (westkust). Onderweg hebben we ook heel veel stops gemaakt. We hebben o.a. de Pancake rocks in Punakaiki gezien. Ik had gehoord dat dit heel erg mooi was om te zien, maar eerlijk gezegd vond ik het eigenlijk niet zo bijzonder...'s avonds moest we ons verkleden in plastic zakken in de kleuren van ons land. Sommige mensen hadden echt hun best gedaan. We hadden o.a. de Queen van Engeland en Gingerspice :-) erg grappig. Ik heb trouwens zelf niet aan meegedaan...
de buschauffeur had die avond ook nog paaseieren verstopt om toch een beetje pasen te vieren...

De volgende zouden we 's middags vetrekken. Ik had bedacht om 's ochtends op tijd van bed te gaan en op het strand op zoek te gaan naar de Nieuw-Zeelandse greenstone. Helaas regende het de hele ochtend, dus ging dit niet door. Ik had zo graag zelf greenstone willen vinden! Maar helaas... Het schijnt trouwens erg moeilijk te vinden zijn.

Van Barrytown zijn we naar Frans Jozef gegaan. Onderweg zijn hebben ook weer diverse stops gemaakt en zijn we o.a. gestopt in Hokitika bij de greenstone factory. Hier kon je allemaal verschillende dingen van greenstone kopen; kettingen, oorbellen, armanden etc. maar wel erg duur!

In Frans Jozef heb ik voor de hele dag een glacier tour geboekt. We kregen eerst allemaal een regenbroek, regenjas en schoenen mee om aan te trekken. En ook nog wanten en een muts. In Frans Jozef regent het erg vaak, vandaar. We moesten eerst een heel stuk lopen toen we uiteindelijk de gletsjer op konden. Net voordat we de gletsjer op gingen moesten we onze spikes onderbinden voor grip op de gletsjer. We hebben hier een hele dag rondgelopen en zijn vrij hoog geweest. Wat een prachtig uitzicht en een geweldige ervaring om zo over het ijs te lopen. Er hadden zich ook veel verschillende vormen en tunnels in het ijs gevormd. Er was zelfs een tunnel van 30 meter lang waar de mensen doorheen zijn gekropen!, behalve ik... :-)

Van Frans Jozef zijn we naar Makarora gegaan. Uiteraard onderweg ook veel gestopt en veel gezien; o.a. prachtige bergen en meren! De busreis op zich vind ik al geweldig! Ik zit graag voorin naast de buschauffeur om zo alles goed te kunnen bekijken en natuurlijk vragen te stellen :-)

Makarora vond ik echt helemaal geweldig. Een heel klein plaatsje midden in de bergen. WAUW!en zo heerlijk lekker rustig... Hier had ik echt wel een nachtje extra kunnen blijven om helemaal tot rust te komen; reizen is best vermoeiend...

Van Makarora zijn we naar Queenstown gegaan, waar ik nu ben. We zijn gisteren met z'n allen naar verschillende bars gegaan om afscheid van elkaar te nemen. We hebben van Picton tot hier bijna met dezelfde groep gereisd en vanaf hier gaat iedereen ergens anders naar toe. Vandaag ben ik met een gondela omhoog gegaan naar een punt waar we een prachtig uitzicht hadden over Queenstown; bergen, meren etc. WAUW! Het is hier echt zo mooi in Nieuw-Zeeland!!!

Morgen ga ik verder naar Twizel. Vanaf hier kun je naar de Mount Cook gaan. Dus ik hoop dat er een paar leuke trips in de aanbieding zijn bij mijn hostel :-)










  • 08 April 2010 - 17:18

    Robin:

    Van hier naar daar, en van daar weer verder, en toen weer terug, maar de dag erna weer door....
    Poeh het leest als een vermoeiende trip maar vol leuke indrukken!!

    Enjoy!

  • 09 April 2010 - 08:34

    Frans En Houkje:

    He Hinke,

    dat klinkt allemaal geweldig. Hier is het nu een beetje afwisselend weer, dan weer heel mooi dan weer koud. Ik heb al 4 dagen gewerkt best wel gek maar wel heel leuk.
    Nou ik zie je snel weer, heb er wel zin in.

    Liefs frans en houkje

  • 09 April 2010 - 14:31

    Hinke,Johan En Jorn:

    Ha meid,
    Wat bekijk jij veel daar,super. Ik vind het erg leuk om je verslagen te lezen. Wat gaat de tijd snel,nog eventjes en je komt terug(denk er nog maar niet aan).Maar geniet nog van de mooie dagen daar.
    Tot snel....

  • 09 April 2010 - 15:51

    Anja En Michel :

    We zijn weer mooi op de hoogte van je avontuur!! Heerlijk genieten en alles bekijken.. Wauw heerlijk hoor!! Jij vermaakt je nog wel even :) Dikke tut

  • 09 April 2010 - 17:53

    Wieke:

    Hinke wat is het heerlijk om over je avonturen te lezen.
    Geniet er nog maar lekker van!!

  • 09 April 2010 - 22:13

    Chrisje:

    Neem dat rustdagje, of 2, maar gauw op een andere plek!! Zo te horen heb je daar even behoefte aan.
    Groet Chrisje (ps: wij zien elkaar straks nog een paar weekjes op 't werk hoor, ben nog niet weg, dus dat vind ik wel heel leuk)

  • 13 April 2010 - 13:41

    Nynke:

    Hallo Hinke,
    Je hebt weer een mooie verslagen geschreven van je reis. het schiet nu al aardig op dat je weer naar huis toe gaat. het is hier wel mooi weer , maar nog steeds koud. ik wens je vast een goede reis naar Friesland. gr NYNKE

  • 13 April 2010 - 17:38

    Marrit:

    heey hinke,
    wat leuk al die verhalen:) echt heel erg leuk om te lezen.en die foto's echt superleuk:D moet denk ik later ook maar is naar australie! haha. je komt ook al bijna thuis, gaat echt supersnel..:) nou zie je snel!
    Dikke tût van Marrit

  • 13 April 2010 - 18:38

    Ale,Wlly En Kids:

    Hoi Hinke,
    wat een bevenissen zeg,volgens mij is nieuw zeeland wel erg mooi,dit had ik al eens eerder gehoord veel goener dan Austraslie,maak je wel veel foto's?Wij liggen hier bijna allemaal in de lappenmand.buigriep,jakkes,niks aan het het is nu heerlijk lenteweer.Alles begint weer uit te spruiten.Nou meid geniet van de laatste week en tot ziens.
    groetjes uit Wons van
    de deboertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 26237

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: