Airlie Beach, Magnetic Island en Cairns - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu Airlie Beach, Magnetic Island en Cairns - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Airlie Beach, Magnetic Island en Cairns

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

12 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Airlie Beach was echt weer zo'n super toeristisch plaatsje. Iedereen gaat hier naar toe om naar de Whitsunday Islands te gaan. De zeilboottocht ging uiteindelijk niet door, omdat ik de enige was die zich aangemeld had. Dat hoorde ik pas 's avonds en toen kon ik kiezen uit: of een raftingboat of zo'n super groot cruiseschip. Alle zeilboten zaten toen al vol... Daar baalde ik wel heel erg van. Ik heb uiteindelijk maar voor de raftingboat gekozen. De mensen van de crew waren gelukkig wel heel gezellig en grappig! Een van die jongens heeft ons nog de pijlstaartroggen laten zien en kleine haaien. En hij heeft ons nog een klein strandje laten zien waar eigenlijk niemand komt, was echt prachtig! Ik had alleen m'n camera op dat moment niet bij me, dus dat was wel jammer. Later hebben we nog op twee verschillende plaatsen op het reef gesnorkeld. Echt super, super mooi! Ik heb nog twee grote schilpadden zien zwemmen. En allemaal verschillende soorten koraal gezien. Wauw! Het is echt zo mooi als op de plaatjes!


Na Airlie Beach ben ik met de bus naar Townsville gegaan en vanuit Townsville heb ik de boot naar Magnetic Island gepakt. Ik zat in een hostel waar ook het Wildlifepark bij in zat. Toen ik op Magnetic Island aankwam heb ik maar meteen een tour door dit Wildlife park geboekt. Een ranger haalde ons op bij de receptie en we waren maar met 4 mensen!Gelukkig, niet zo druk! We hebben schildpadden gezien en krokodillen, koala's, slangen etc. Het park was niet heel erg groot, maar het was wel leuk. Ik heb nog een koala, een krokodil en ...... een slang! vastgehouden. Ik heb er ook allemaal foto's van, dus ik zal ze binnenkort op m'n weblog zetten. De tweede dag op Magnetic Island kwam ik een meisje uit Italie tegen die ik ook al eerder in Hervey Bay had ontmoet. Met haar ben ik die middag naar de watervallen gegaan en we hebben daar ook nog gezwommen. Je kunt hier voor de rest in Queensland niet in zee zwemmen, omdat er rond deze tijd van het jaar gevaarlijke Jellyfishes (kwallen) zijn. Je kunt of in een groot net zwemmen of je moet een wetsuit/stingersuit dragen. Dit moesten we ook dragen toen we bij de Whitsunday's hebben gezwommen in het Great Barrier Reef.

Na Magnetic Island ben ik met het meisje uit Italie (Serena) naar Cairns gereisd. We hebben hier nog een boottrip geboekt naar het Great Barrier Reef. We hadden ook de mogelijkheid om proberen te duiken. Maar omdat ik vroeger wel vaak last van m'n oren heb gehad tijdens het zwemmen durfde ik dit niet aan. Ook als je ooit last van ademhalingsproblemen hebt gehad of van je longen werd me verteld dat het verstandig was om dit niet te doen en eerst maar eens naar een 'diving dokter' te gaan.

Achteraf had ik het best wel willen proberen, maar ja... een volgende keer maar.'s avonds heb ik met Serena en een meisje uit NL die we op boot hadden ontmoet en nog een kerel van de crew een borreltje gedronken.

De volgende dag moest ik nog wat dingen regelen voor m'n retourvlucht. Waarschijnlijk ga ik m'n retourvlucht wijzigen. Ik vlieg vanuit Auckland terug naar NL, maar ik hoor van iedereen dat 3,5 week veel te kort is om het zuidereiland en het noordereiland te bekijken. Dus waarschijnlijk ga ik alleen het zuidereiland bekijken en vlieg ik vanuit Christchurch terug; de natuur op het zuidereiland schijnt veel mooier te zijn dat het noordereiland en dat wil ik natuurlijk niet allemaal missen! Goed excuus om later nog eens terug te komen en het noordereiland te bekijken :-) en de rest van Australie :-)

later die dag zou ik met Serena en Irene (NL) naar het strand gaan, maar het was echt veel te heet. Dus hebben besloten om dit maar niet te doen en zijn we naar het hotel gegaan waar Irene sliep. Wauw! ze had gewoon een appartement/hotelkamer voor haar zelf! eigen badkamer, eigen keuken en eigen terrasje. Heerlijk! misschien ga ik dat ook wel doen aan het eind van m'n reis. Met haar hebben we die middag/avond nog een borreltje gedronken.

Woensdag ben ik van Cairns naar Melbourne gevlogen. In het vliegtuig had ik nog een leuk gesprek met een man uit Zwitserland. Hij woonde hier al een aantal jaren in Cairns en handelt in opalen. Hij vertelde me van alles over opalen. Heel interessant en een leuk gesprek. Ik had gehoopt dat ik nog een beetje kon slapen in het vliegtuig, maar hij bleef constant tegen me praten. Was ook wel leuk hoor :-)

Ik zit nu dus in Melbourne en toen ik woensdagavond in de keuken kwam om te koken, waren er ineens drie andere Nederlanders die aan het koken waren. We hebben toen gezellig met z'n vieren aan tafel gegeten en de rest van de avond gezellig gekletst. Dat is best wel even wennen hoor, om weer zoveel Nederlands te praten. Vanavond gaan we met een groepje Nederlanders en Duitsers hier op stap! M'n eerste keer echt op stap in Australie!! Yeah! :-)

Met twee van die meiden ga ik zondag naar Philip Island. En voor maandag wilde ik eigenlijk een trip naar de Great Ocean Road boeken. Een van die Nederlandse meiden vertelde dat ze met twee meiden een camper zou gaan huren voor maandag, maar dat er waarschijnlijk geen plek voor mij was, anders had ik wel mee gekund. Maar later heeft ze nog even gebeld met de organisatie die de camper verhuurd en gevraagt of het ook mogelijk was om een iets grotere camper te huren. En dat was mogelijk! dus ik ga nu met drie meiden (uit Nederland....) de Great Ocean Road op. Ik heb er echt heel veel zin in! Nu zit ik niet vast aan een bus, of een tour. Dit is echt de mooiste manier om Australie te ontdekken! De meiden eindigen de maandag daarop in Adelaide, maar ik stap waarschijnlijk iets eerder af en ga met de bus of trein weer terug naar Melbourne. Die woensdag daarop gaat m'n vlucht naar Nieuw-Zeeland al en ik wil voor die tijd nog twee of drie dagen in Melbourne verblijven.


  • 12 Maart 2010 - 09:23

    Marga:

    Hoi Hinke, fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt en allemaal leuke dingen doet. Lekker genieten.

  • 12 Maart 2010 - 09:52

    Robin:

    Actieveling! Oeh Philip Island, op naar de Pinguin Parade dus :)
    Heel leuk dat je met de Nederlanders mee kunt reizen, klinkt gezellig!!

  • 12 Maart 2010 - 10:03

    Anja En Michel:

    Wauw Hinke dat klinkt allemaal geweldig! Fantastisch wat je allemaal meemaakt en doet, ook super wat je allemaal al hebt gezien en nog gaat zien! Lijkt me ook super leuk met allemaal verschillende nationaliteiten en ook als je weer eens nederlanders tegenkomt! Mooi vooruitzicht heb je nog voor de boeg, geweldig! Geniet van alles wat je meemaakt! En ook al heb je niet alles op beeld, de herinnering pakken ze je nooit weer af! Geniet er lekker van en hou ons op de hoogte :) liefs

  • 12 Maart 2010 - 11:32

    Jennifer:

    Hey Hinke, dat klinkt weer super allemaal. En heerlijke borreltjes hebben ze daar ook haha. Wat gezellig dat je overal zoveel vrienden maakt. Goed om te horen!
    Have fun!

  • 12 Maart 2010 - 11:54

    Frans En Houkje:

    He Hinke,

    Leuk om alles nog even te lezen maar het meeste had ik al live gehoord, maar leuk dat je mee gaat met die meiden in de camper lijkt me echt super, nou we horen wel weer van je hoe dat is gelopen.

    Liefs frans en houkje

  • 13 Maart 2010 - 19:44

    Hinke,Johan En Jorn:

    He meid,
    Wat een verhalen heb je,geweldig.Volgens mij beleef jij in deze 3maanden meer dan ik in mijn hele leven. Prachtig om zoveel te zien en rond te reizen. En leuk dat je zoveel mensen ontmoet en het er zo naar je zin hebt. Nog veel plezier en ik geniet lekker mee met jou verhalen,tot snel

  • 15 Maart 2010 - 08:43

    Rene:

    Jeetje Hinke wat goed om allemaal weer te lezen.
    Je maakt echt een superreis. Geniet en neem alles goed in je op.
    Heel veel plezier verder!
    Het ga je goed.

  • 15 Maart 2010 - 09:43

    Willy:

    Hoi Hinke,
    Wat beleef jij daar veel zeg.En dan nu met een camper er opuit super leuk zeg.Geniet maar fijn van alles wat je ziet en meemaakt.Wat een mooie foto met het koala beertje.Ik heb lekker een weekje vrij.Nog veel geregel rondom het overlijden van oom Sietse.Nou Hinke we hopen snel weer wat van je te lezen.Lieve groetjes uit Wons.
    Ale,Willy en kids

  • 15 Maart 2010 - 12:59

    P.rozenga:

    Hallo Hinke,leuk om je verslag te lezen en hoop dat je de GREAT OCEAN RD. net zo mooi vind als wij deden.Met camper is de ultieme manier van verkennen.
    Goede reis verder.
    Groetjes uit Harlingen

  • 16 Maart 2010 - 09:45

    Lidewij:

    Hoi Hinke, super je reis!
    Er hangen al een surfende Hinke en een Hinke met koala aan de kast in de keuken. Kijken we allemaal jaloers naar...
    groetjes!

  • 19 Maart 2010 - 08:40

    Geertje:

    Ha die Hinke
    Hier een reactie van je buuf uit Pingjum
    Wat mooi om te lezen je reisverslagen en zo
    Cool hoor dat je dat doet
    Ik had het van je vader gekregen dus ik d8 even reageren
    Mooie foto jij met de koala op je arm
    Geniet er nog maar lekker van
    Groetjes en liefs Geertje

  • 27 Maart 2010 - 21:19

    Willie:

    he Hinke,

    wat super mooi dat je daar zo ontzettend goed vermaakt, en wat een prachtige foto's die je erop hebt gezet.

    nog heel erg genieten,

    gr. willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 26232

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: