Yamba, Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu Yamba, Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Yamba, Byron Bay

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

17 Februari 2010 | Australië, Byron Bay

Nou skoanmem, op aandringen van jou dan maar weer een verhaaltje :-)

In m'n vorige verslag liet ik weten dat ik zo verbrand was in Newcastle.
Het was ook echt serieus verbrand, kwam ik later achter...

M'n hand was zo rood en zo dik dat ik het niet vertrouwde en maar eens naar de drogist ben gegaan om te vragen wat dit was. Zij verwees me door naar de dokter en ben daar in Port Macquarie ook meteen naar toegegaan. Ik was zo erg verbrand dat ik medicijnen (geloof een soort antibiotica) en zalf heb meegekregen...

Maar 't gaat gelukkig de goede kant op, maar ik mag er helaas geen alcohol bij drinken...een wijntje drinken zit er dus de komende dagen even niet in...

Na Port Macquarie ben ik naar Yamba gegaan. Omdat ik had gelezen dat het niet zo druk is als de andere plaatsjes heb ik hiervoor gekozen. Prachtig leuk plaatsje met mooie wandelroutes langs het water!

In Yamba sliep ik met drie meiden uit Brisbane op de kamer, die hier voor een lang weekend naar toe waren gegaan om o.a. te surfen. Super gezellige meiden! Ik ben ook een avond met ze uit eten geweest in Yamba in een restaurant/pub waar we een prachtig uitzicht hadden over he water! super!! We zijn daarna nog naar het strand gegaan (in het donker) om naar de sterren te kijken. Wauw, zo mooi!!! ze lieten me de 'Milky Way'en de vier sterren van de Australische vlag zien. Deze vier sterren schijnen een soort en met orientatiepunten te zijn.

Een dag later ben heb ik me ingeschreven voor 'Shane's Ten Buck Tour'. Voor tien dollar (ongeveer 7,50 EUR) heeft Shane, de eigenaar van het hostel, ons alle mooie plaatsjes van Yamba en Angourie en ook het huis van Mr. Billabong laten zien (bekend surfmerk in Australie). Je kon ook met 'm cliffjumpen in een rockpool, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik toen nog allemaal blaren van de zon had. De tour was super en het is hier allemaal zo 'easy going'! en de 'no worries' sfeer. Super! Je hoeft hier maar even op straat op de kaart te kijken en er is altijd wel iemand die vraagt waar je naar toe moet.

Gisteren ben ik in Byron Bay aangekomen. Het heeft gister de hele dag geregend, dus heb niet zoveel gedaan. Maar morgen ga ik surfen!! Als je hier in Australie bent geweest moet je gewoon surflessons hebben gehad! Iedereen heeft het erover. En de meiden uit Brisbane vertelden dat Byron Bay de beste plaats is om het te leren. Ze hebben het hier zelf ook geleerd, dus ben heel benieuwd... Ik moet me in ieder geval maar heel goed insmeren tegen die sterke zon.






  • 17 Februari 2010 - 12:30

    Gretha En Watze:

    Hey Hinke,

    Hier een berichtje van ons. Jeetje, wat maak jij al veel mee op zo`n reis. Het is daar echt heel mooi, of niet? Je hebt wel wat pech gehad met je bagage en het verbranden, maar dat mag de pret niet drukken.
    Heel veel plezier en we hopen snel weer een verhaaltje van je te lezen.

    Groetjes Watze en Gretha

  • 17 Februari 2010 - 14:25

    Marlinda:

    Hey Hinke,

    Nu al een hele beleving dus down under! haha. mooi man!
    Balen van je hand,hopenlijk gaat het gauw over en kun je weer van de wijn genieten!

    Groetjes,
    marlinda!

  • 17 Februari 2010 - 17:43

    Frans En Houkje:

    He Hinke,

    leuk weer wat van je te horen. Wel minder dat je zo erg verbrand was, maar zo te horen werken de medicijnen goed. Je onderneemt wel lekker veel, leuk, vergeet je niet foto's te maken voor ons. Ik heb vandaag 25 km geschaatst, ik ben ik Workum geweest en in Makkum was echt super ijs en zondag heb ik nog met je vader en mijn heit geschaatst was echt lekker. Nou geniet daar maar lekker van de zon.

    liefs, Frans en Houkje

  • 17 Februari 2010 - 17:53

    Lucy:

    Heej you, wot klinkt it, net it ferbranen fansels, mar derneist heerlik der!!! En meist wol wot sinne en foaral waarmte us kant op stjoere :-) Lekker geniete meid. Leuk, sa no en dan in ferslagje fan dy. Folhalde jer!! Foarsichtich!! Hoihoi

  • 18 Februari 2010 - 08:31

    Wybertha:

    Wat klinkt het goed, en dan leuk die foto's. Om jaloers op te worden.
    Groetjes vanuit het koude landje

  • 18 Februari 2010 - 11:14

    Wilma:

    Wat goed om te lezen dat je het zo leuk hebt! Vind het nog steeds erg knap zo´n onderneming! Jammer van je bagage en verbranding, maar daar tegen over zie je prachtige dingen! En een lekker temperatuurtje dus! Hier is er weer sneeuw gevallen..
    De meeste mensen hier verlangen naar de zomer.

    Geniet ervan!

  • 24 Februari 2010 - 10:09

    Arjen:

    Hey Hinke,

    Byronbay is echt de place to be om te surfen.
    Heb je ook gehoord van het plekje Nimben? Dat ligt ong. 70 km landinw. van Byronbay vandaan. Het is een hypiedorp. Echt de moeite waard om te zien.

    Groetjes

  • 25 Februari 2010 - 15:22

    Maria:

    hey miss Bondy Beach, kom je straks eigenlijk nog terug? Zo te zien is het nog steeds mooi weer daar. Klinkt wel super allemaal hoor! Los van die hand ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 26240

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: