Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu Aankomst Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Aankomst Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Hinke

05 Februari 2010 | Australië, Sydney

Nu ben ik dan echt in Sydney...

Ik begin eerst met m'n vlucht:

Dinsdag heeft Mark mij op schiphol gebracht. We waren ruim op tijd, dus hebben nog samen wat gegeten en uiteindelijk moest ik toch alleen door die gate... moeilijk, maar ja ik wil dit graag, dus... M'n vlucht naar London had een uur vertraging, dus ik moest echt rennen (had een half uurtje) om m'n andere vlucht te halen. En bij het checken van de handbagage bleef dat ding ook nog eens piepen... alles gecontroleerd, maar uiteindelijk mocht ik toch doorlopen. Nou ja, rennen was het.

Eenmaal in het vliegtuig, dacht ik yes! rust voor 12 uurtjes. Totdat ik erachter kwam dat ik m'n moneybelt was verloren... Met o.a. mijn creditcard, I-pod en allemaal belangrijke papieren. Ooh ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan!! en nog steeds... Ik heb de stewardess nog gevraagd, maar ze konden niets meer voor me doen. Ja, ik kon contact opnemen met Heathrow, dus dat heb ik ook gedaan per mail. Nu maar afwachten of ik m'n spullen nog terug krijg.

De vlucht was erg lang! en heb amper geslapen. Eenmaal aangekomen in Sydney, bleek m'n bagage ook nog eens niet te zijn aangekomen!Dat kon er ook nog wel bij! maar gelukkig werd het gistermiddag bij het hostel afgeleverd. Heb gistermiddag toch een paar uurtjes geslapen, maar ben vanacht lang wakker geweest; jetlag... Ben nu nog steeds een beetje moe, maar vanavond maar vroeg op bed en dan hoop ik dat er weer ben.

Vandaag een orientatie van Work&Travel gehad. Dit was erg zinvol met veel informatie! Daarna nog een presentatie van Oz Experience, dit is een busmaatschappij in Australie.

Op deze orientatie heb ik een meisje uit Zweden ontmoet, die ook alleen is. Ze was van plan om met een vriendin te gaan, maar na een vlucht in Zweden zelf van 40 minuten bleek haar vriendin ongelooflijke vliegangst te hebben, dus die is weer teruggegaan met de trein. Misschien dat ik wel een stukje met haar ga reizen. Ze is nog vrij stil en moet net als ik nog erg wennen. Maar na deze orientatie heb ik er weer zin in! Morgen of overmorgen hoop ik de trip door de Blue Mountains te doen en een cruise!

See ya!





  • 05 Februari 2010 - 12:47

    Houkje:

    He hinke,

    wat een pech zo met die bagage, ik hoop voor je dat alles nog terecht komt. Ik wens je een hele mooie trip toe door de Blue Mountains! Mijn verjaardag was gister wel leuk en ik heb zin in morgen in mijn feestje, ben wel benieuwd wie er allemaal komen maar dat hoor je allemaal nog wel.

    groetjes Houkje

  • 05 Februari 2010 - 13:24

    Chrisje:

    Mooi al van je te horen..o wat een gedoe met zulke papieren...en dan vooral op je heenreis, kost veel regelwerk, is geen fijne start. Sla jezelf niet teveel voor de kop he, kan gewoon gebeuren. Kan altijd erger. Lekker verder gaan. Doe je ook zo te horen.
    Als ik je wat bepaalde muziekbestanden moet mailen, laat het me weten. Ik was gister jarig en dus heb je mijn taart gemist. Ik zal even kijken of ik de afbeelding kan downloaden die ik op (net zo'n soort taart als van jou) ik op de taart had laten zetten (en een zelfgebakken Tiramisu).
    Dacht dat niemenad het wist, omdat het niet inde agenda stond, maar nee hoor: de ballonnen hingen mooi langs het bureau). VOlgende keer meer, geode trip door de blue mountains, klinkt goed!. Niet te snel bergopwaarts lopen (tip van uw dappere reisleider), Nederlanders nemen altijd veel te grote passen. Je moet offiecieel nog kunnen kletsen terwijl je stijgt, zonder buiten adem te raken.
    Ho telefoon...xxxChrisje

  • 05 Februari 2010 - 13:26

    Chrisje:

    Tjonge, wat een typefouten van mij de vorige keer....sorry

  • 05 Februari 2010 - 15:59

    Robin:

    Hee Hinke!
    Ik begon me al af te vragen of je goed was aangekomen! Probeer gewoon het ritme op te nemen van daar, dan gaat die jetlag snel over.
    Kut van de bagage, maar hopelijk hebben ze op Heathrow nog wel spullen gevonden... Shit happens he, zo leer je wel omgaan met het minimale ;)

    Veel plezier bij de Blue Mountains!!

  • 05 Februari 2010 - 16:35

    Anja En Michel :

    Hej Leave wat erg dat je je spullen kwijt bent, echt super klote, hoop dat het terug krijgt desnoods via de verzekering maar ja latere zorg!! Eerst alles ondekken en belangrijkste nog, genieten!!! Veel plezier.. Liefs

  • 05 Februari 2010 - 20:30

    Jennifer:

    Hey Hinke,
    Wat super om te horen dat je goed aangekomen bent in Sydney! Dat is het belangrijkste wat telt. Maar genieten van Australie, dan vergeet je het begin ook weer snel..
    Heel veel plezier meid!!

    Liefs Jennifer

  • 05 Februari 2010 - 21:30

    Willie:

    He Hinke,

    wat verschrikkelijk allemaal dat dit in je grote avontuur moet gebeuren. ik hoop dat je nog wel vele leukere momenten zult beleven in Australie, dit is gewoon dikke vette pech.

    heel veel plezier, en ik weet dat jij hier een onvergetelijke reis aan zult beleven, dus zet dit uit je hoofd, en geniet.dit is het moment.

    groetjes Willie

  • 06 Februari 2010 - 01:07

    Hinke P.:

    Gisteren heb ik een telefoontje gehad van London Heathrow dat ze m'n spullen hebben gevonden!! Super! was zo blij en dat liet ik deze meneer zo duidelijk merken, dat ie er om moest lachen. Ben zo dankbaar!! Ze gaan de spullen opsturen naar Sydney! Heb ik gelukkig wat muziek bij me!

  • 06 Februari 2010 - 10:51

    Ilse Possie:

    Heee Possie!

    Fijn dast goed oan kommen bist ien Sydney!! Jeetje sis.. wat een pech hest hant mei de bagage ensa! Ik lés no gelokkig dast dyn spullen wer hest en dast no mei musiek ien 'e earen fjirder kenst!! Super! Een Possie gaat gewoon door! Folle plesier mei dyn trip troch de Blue Mountains en mei de cruise!! Waaauuwieee!!

    Groetnis, Possie út Bakhúzen.

  • 06 Februari 2010 - 13:19

    Rene:

    Dag Hinke,

    Vervelend begin inderdaad maar nu genieten he. Leuk dat je een reisgezel hebt ontmoet. Veel plezier !
    Ik blijf je volgen hoor.

    Groetjes, Henny, Laura en Rene

  • 06 Februari 2010 - 16:36

    Nynke:

    Hallo Hinke,
    Wat een pech allemaal, maar het komt wel goed met jou. geniet en we volgen je op je site. gr nynke.

  • 08 Februari 2010 - 10:05

    Agnes:

    lieve hinke, de pot met pech is nu leeg!!

    geniet en goede reis, ik blijf je volgen!

    hoi agnes.

  • 09 Februari 2010 - 12:02

    Sietske:

    Postma!

    No worries mate! Ik bin yn elts gefal bliid datst sels goed oankommen bist! Dikke tut

    P.s. kinst ek wat waarmte dizze kant opstjoere?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 26241

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: