Tweede verslag út Kananaskis - Reisverslag uit Canmore, Canada van Hinke P. - WaarBenJij.nu Tweede verslag út Kananaskis - Reisverslag uit Canmore, Canada van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Tweede verslag út Kananaskis

Blijf op de hoogte en volg Hinke

15 Mei 2015 | Canada, Canmore

Hierbij een update uit K-town!

Er is best veel gebeurd sinds mijn laatste verhaaltje. De hotelwereld is iets totaal anders dan wat ik gewend ben: zoveel groter, veel meer personeel en afdelingen, zoals food&beverage, engineering, housekeeping , sales, security, accounting en ga zo maar door. Wel erg leuk en zeer interessant! De eerste maanden moet ik voornamelijk de telefoon opnemen en het reserveringssysteem leren kennen. Helaas sta ik dus nog niet bij de Front Desk.

Ik werk en woon nu bijna twee maanden in Kananaskis en ik kom erachter dat ik hier niet op mijn plek zit. Ik woon in een soort van studenthuis dat in 1988 gebouwd is voor de athleten voor de Olypmische Spelen. Sindsien is er niks veranderd. In Nederland zou dit gebouw niet eens goedkeuring krijgen om mensen hierin te plaatsen. Het is een donker kamertje en er zijn hier veel rokende en zuipende jongeren. Het voelt hier als een studentencommunity: ik ben geen 16 meer en voel me een beetje te oud voor dit volk. :S

We hebben hier wel een prachtige omgeving en een geweldige achtertuin! De rit van Canmore naar Kananaskis is echt wauwie : een vallei, omringd door de bergen: WONDERFUL! Echt, zo ontzettend mooi! Maar me thuisvoelen is minstens zo belangrijk! Twee weken geleden heb ik een open sollicitatie naar de Alpine Club of Canada in Camore verstuurd en nog niet eens een week later ben ik aangenomen! Over twee weken begin ik daar. Dit is het hostel waar ik heb overnacht, voordat ik hier kwam. Het is ook middenin de natuur, op een heuvel en een prachtig uitzicht op de bergen genaamd ‘The Three Sisters’ en ongeveer 5 km van het centrum, super plekje!

Het voelt zo ontzettend fijn om daar te zijn: alleen maar outdoorfreaks en het heeft zoveel meer sfeer dan residence! De Alpine Club heeft 25 knusse houten gezellige huts verspreid over Canada. Bij een groot deel van deze huts kun je alleen per skies, mountainbike of door middel van een lange wandeling komen. Er zelfs zijn huts die alleen per helicopter te bereiken zijn! Check www.alpineclubofcanada.ca .

Ik moet nog wel accommodatie in Canmore vinden, maar in de tussentijd kan ik in een hut van hun terecht met alleen een bed. Voor de badkamer en wc moet ik een stukje wandelen naar het hostel; het is net kamperen en wie weet loop ik wel een beer tegen het lijf in de nacht ;).
Mijn manager hier in Kananaskis gaf aan ‘Hinke, I don’t want you to leave’ en gaf aan dat ik een goede bijdrage aan het team kon brengen. Super compliment natuurlijk! Toen ik voor de grap zei dat ik misschien wel terugkom, ging ze er serieus op in en vertelde dat ik haar dan zeker moest bellen! Ze bood me zelfs een parttime baan aan. Helaas zit ik met vervoer; er geen is reguliere bus die naar Kananaskis gaat, anders had ik hier wel serieus over willen nadenken.

Ondertussen heb ik veel heel veel nieuwe mensen leren kennen in Kananaskis en mijn roommate is supergezellig ! Alleen is zij meer een ‘nightowl’ en houdt van uitslapen. De manager van het restaurant The Fireweed Grill heeft op de Stenden in Leeuwaren gezeten en kent zelfs een beetje Fries. Ik viel stijl achterover toen ik voor de grap vroeg of hij ook Fries kon en hij antwoordde 'een lyts bietsie'.

Mijn collega 'Shannon' van hetzelfde restaurant en ik hebben elkaar benoemd tot hikingbuddies. Zij is ook een persoon die er het liefst op uit gaat, hup de natuur in! We hebben samen al veel gehiked. Wanneer we de kans krijgen, gaan we er ook opuit! We hebben o.a. een hikingtrail naar de Troll Falls (watervallen) gedaan. Op een gegeven moment hield onze trail op, vanwege verwoesting door overstromingen in 2013. Daar lieten wij ons niet door tegenhouden. We moesten een paar keer bruggetjes bouwen om de rivier te kunnen oversteken, we hebben zo genoten en gelachen, heerlijk! Onze eigen survivaltocht… Op een gegeven kwamen we uit bij de Olympische Skihill ‘Nakiska’ waar we in de skihut een bakkie hebben gedronken wat weer dat fijne skisfeertje gaf!

Op één van onze andere vrije dagen hebben we een prachtige hike van 4-5 uren rond Barrier Lake gedaan met een blauwe lucht en 20 graden: het was stijl en zwaar, maar toen we eenmaal op de top van de berg waren, hadden we een mega uitzicht, kippevel! Het is zoooo ontzettend mooi hier en ongelooflijk dat je vanuit je achtertuin er hikingtrails zijn naar de meest mooie plekjes.









  • 15 Mei 2015 - 07:36

    Robin Kop:

    Ha hinke
    Wat een avonturen! Maar nu nog geen beer tegen het lijf gelopen dus? Leuk om te lezen hoe het in canada bevalt als je daar een tijdje woont en werkt. De foto's geven mooie indruk van de omgeving daar!
    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag
    Groet, Robin

  • 15 Mei 2015 - 09:06

    Agnes:

    Nou Hinke, goedemorgen hier in Harlingen, wat een prachtige verhalen!
    Vorige week vroeg ik Rene en die vertelde al van een nieuwe baan en dat he goed gaat en je flink aan het genieten bent!
    De beloning voor zo een grote stap!
    Vandaag is het roeien, dus dan ben je wel even in mijn gedachten en als ik straks ga kijken en dan fluister ik zachtjes....... het gaat goed met Hinke, dat jullie het maar weten!
    Hier gaat het zo zijn gangetje, huisje, loopje pier soms even Vlieland, Terschelling en de kranten blijven leuk om te doen, dus goed naar mijn zin en zo gaat de tijd snel!

    En leuk dat je, op deze manier, ons op de hoogte houdt!
    Blijf genieten en stappen ondernemen, groet, Agnes, hoi.

  • 15 Mei 2015 - 10:16

    Lidewij:

    Hoi Hinke, Leuk van je te horen, dit weekend is de HT race, niet een ietsepietsie heimwee? Maar je kunt altijd nog wildwaterkanoen! Superlandschap, heerlijk. En fijn dat het met je werk ook nog leuker wordt.
    groeten, Lidewij

  • 15 Mei 2015 - 11:47

    Ilse Possie:

    Heee Possie!
    Wat leuk wer ff in bericht op de site!
    De foto's binne ek wer prachtig. De Canada- kriebels komme hjir dan ek wer nei boppe. In neie utdaging yn aantocht, komt fest wer goed.. toppertje!
    Succes en genietsje fan al it moais wat op dyn paad komt!
    We skype!
    Dikke tut, Possie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Canmore

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 2502
Totaal aantal bezoekers 26204

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: