Canada here I am! - Reisverslag uit Canmore, Canada van Hinke P. - WaarBenJij.nu Canada here I am! - Reisverslag uit Canmore, Canada van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Canada here I am!

Door: Eerste verslag uit Canada!

Blijf op de hoogte en volg Hinke

15 Maart 2015 | Canada, Canmore

Het heeft even geduurd, maar hier is dan mijn allereerste verhaaltje uit Canada! Ik ben alweer langer dan vier weken in Canada. Ongelooflijk dat het alweer vier weken is. En ik heb gekregen wat ik zo graag wilde: sneeuw, heel veel sneeuw! Voor Nederlandse begrippen dan. Voor de Canadezen valt het dit jaar reuze mee met de kou en sneeuw. De temperaturen wisselen hier van -20 t/m + 10. De lucht is hier erg droog en daardoor voelt het minder koud aan dan in Nederland. Dus zo erg is het eigenlijk niet ;).

De eerste drie dagen heb ik mijn sofinummer en bankrekeningnummer geregeld. Tante Willy wist waar we moesten zijn en heeft me advies gegeven om bij welke bank een rekening te openen. Ze heeft me meegenomen in de auto ernaartoe: ideaal en superlief! Zij heeft me ook twee weken hier gezelschap gehouden en zo kon ik mooi het Engels met haar oefenen. Tante Willy is hier zo ingeburgerd en spreekt alleen nog maar Nederlands met beppe. Brenda en Yvonne spreken geen Nederlands: des te beter voor mij! Zo wordt mij woordenschat het snelst breder.

In deze vier weken heb ik veel achter de computer gezeten om te solliciteren. Ik wilde zo snel mogelijk aan het werk; ik moet mezelf nuttig maken en ben hier om de Canadeze cultuur te leren kennen en wil me hier heel graag tussen de mensen komen. Thuiszitten is niks voor mij! Het is heel fijn om de eerste weken bij familie te zijn. Vooral omdat ik de laatste twee weken voor mijn vertrek ziek werd en toen ik het vliegtuig instapte nog steeds niet topfit was. Ook na al het heen en weer verhuis, had ik deze tijd ook echt even nodig om bij te komen.

Twee weken na mijn allereerste sollicitatie bij Delta Hotels in Kananaskis kreeg ik bericht dat ik geselecteerd was voor een webcam interview met de Front Desk Manager. Dit is een viersterren hotel middenin de Canadeze natuur, omringd door de bergen, Nationale Parken en vlakbij een skihill en volop outdooractiviteiten te beleven zoals: skiën, snowshoeing, heel veel hikingtrails, mountainbiken, je kunt er kanoën, paardrijden, skydiven en noem maar op! Het klinkt bijna té mooi om waar te zijn! Het hotels is in 1988 gebouwd voor de Winter Olympics. Vervolgens werd ik uitgenodigd voor een tweede (telefoon)gesprek met de manager en werd ik meteen aangenomen. Wauw, wat heerlijk dat ik zo snel een baan heb gevonden!

Gister ben ik al op de Greyhoundbus gestapt richting Canmore voor vijf nachten. Wéér afscheid genomen, het blijft lastig en vervelend! Ik wilde daar al naartoe om vanuit daar een baan te zoeken. Als je ter plekke bent, gaat dat toch sneller naar mijn idee. Ik heb een leuk gesprek gehad met een jongen die weer terug naar zijn originele woonplaats in Vernon verhuisde. Gister heb ik een stel uit Frankrijk ontmoet hier in het hostel en een meid uit Red Deer waar ik vandaag mee heb opgetrokken. Vanochtend een hike gedaan en ’s middags zouden we mountainbiken, maar toen het begon te sneeuwen zijn we van gedachten veranderd en hebben we haar auto gepakt naar het centrum van Canmore.

Donderdag ga ik naar het hotel in Kananaskis waar ik mij kan settelen voor de komende maanden. Ze hebben daar accommodatie voor het personeel. Ik slaap alleen wel met één of twee mensen op een kamer. Dat was niet helemaal mijn bedoeling, maar ach, wie weet wordt dat ook wel heel gezellig! Ik moet het maar gaan beleven. Het plaatsje Kananaskis stelt eigenlijk niet veel voor: er wonen maximaal 250 mensen en het ligt op 45 minuten van het dichtstbijzijnde stadje om boodschappen e.d. te doen. Dat ga ik ook beleven! Hopelijk maken de natuur en de outdooractiviteiten én natuurlijk het werken in het hotel meer dan goed! Vrijdagochtend begin ik daadwerkelijk in het hotel. Ik krijg een uniform, moest zwarte schoenen kopen en ik heb heel veel papierwerk gekregen om door te spitten! Oh en mijn haar mag niet in mijn gezicht hangen:ja, ik wordt een echte kakker! ’s Ochtends hoef ik me dan in ieder geval niet af te vragen wat ik aan moet trekken.

Familie en vrienden krijgen trouwens een korting op een hotelovernachting, dus mocht je van plan zijn om naar Canada te komen, let me know! Ik moet natuurlijk het hotel even promoten, dus hierbij de link met heel veel prachtige foto’s: https://www.deltahotels.com/Hotels/Delta-Lodge-at-Kananaskis en nog een rating en in het Nederlands op bookings.com : http://www.booking.com/hotel/ca/t0l-2h0-249.html

Ik heb er zin in!


  • 16 Maart 2015 - 08:59

    Lidewij:

    Gefeliciteerd! Heel erg lauk om wat van je te lezen.
    veel plezier bij werk en sport en boodschappen!!

  • 17 Maart 2015 - 08:51

    Hendrikes:

    Goed bezig Hinke! Mooi dat je er werk hebt

  • 17 Maart 2015 - 21:32

    Ilse Postma:

    Possie!! Leuk, leuk... :-D dy te folgjen via de website! En no snie yn Canada. In hiele oare wereld as in jel jier lient! Sa moai dast in baan hest, topper!
    No noch maar lekker genietsje yn Canmore!

    Super! Sjocht dr hiel best ut die link! ;-) Ik wol best wer nei Canada!! Haha!
    Alfest succes he! We appe en skype!
    X Possie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Canmore

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 26197

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: