Weer een droomreis die uitkomt: CANADA! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hinke P. - WaarBenJij.nu Weer een droomreis die uitkomt: CANADA! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hinke P. - WaarBenJij.nu

Weer een droomreis die uitkomt: CANADA!

Door: Hinke

Blijf op de hoogte en volg Hinke

22 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam

Eindelijk staat er weer een mooi reisje in de planning! Helaas iets minder lang dan Australië en Nieuw-Zeeland, maar ik vermoed toch lang genoeg om een klein deel van Canada te ontdekken! Canada is zo groot, en is op Rusland na het grootste land ter wereld.

Canada staat al jarenlang bovenaan mijn lijstje en wordt nu werkelijkheid! En dromen zijn er om ze waar te maken! Alleen al bij de gedachte beginnen mijn ogen te twinkelen:).

Vier weken lang ga ik Canada ontdekken samen met Postmaatsie Ilse! In eerste instantie was mijn bedoeling om alleen te gaan. Toen Ilse erachter kwam dat ik een ticket had geboekt naar Canada, kreeg ik een heel enthousiast appje van haar dat ze het machtig mooi vond en dat ze wel meewilde. We waren een beetje aan het dollen op de app en het begon ineens toch wel serieus te worden.

We zijn diezelfde week nog uit eten gegaan om erachter te komen of onze neuzen dezelfde kant op staan. En dat doen ze! We hebben een ontzettend goeie klik, willen beide dezelfde dingen ondernemen en alles is bespreekbaar. Misschien wel omdat we beide Possie’s (Postma’s) zijn ;). Ilse en ik kennen elkaar via de vriendengroep van onze exen. Ondertussen hebben we altijd wel een klein beetje contact gehouden.

Alleen reizen is erg leuk, maar het is ook super leuk om alleen al de voorpret te kunnen delen met iemand. We zijn een paar weken geleden al met z’n tweeën op de struun geweest naar Groningen om onder andere een mooie reisgids aan te schaffen. Dit was super gezellig en we hebben erg veel gelachen en leuke gesprekken gehad: ik zie het helemaal zitten met d’r in Canada!

Ons plan is om een deel met een backpackersbus te reizen (www.moosenetwork.com ) wat ik ook in Nieuw-Zeeland heb gedaan, dit is me toen heel goed bevallen en zo ontmoet je veel leuke mensen. Het grootste gedeelte van onze reis huren we een auto en we proberen daar nog een paar backpackers te triggeren die met ons mee willen: hoe meer zielen, hoe meer vreugd! We komen op 10 augustus aan in Vancouver en vanuit daar pakken we de boot om Vancouver Island te verkennen. Daarna met de auto richting de Rocky Mountains, waar prachtige blauwe bergmeren zijn (twinkel, twinkel ;)). In Edmonton wonen twee nichten van mijn moeder die we gaan opzoeken. Vanaf Calgary vliegen we terug naar huis . De exacte route plannen we niet, dat zien we wel als we daar zijn.

Verder we willen zoveel mogelijk in hostels slapen, zodat we ook daar veel nieuwe mensen ontmoeten. Dat is onder andere wat reizen zo leuk maakt!

  • 28 Maart 2014 - 14:55

    Robin:

    Ha Hinke! Ik had je al een berichtje gestuurd maar nu lees ik het verslag pas uitgebreid. Ga meteen even kijken naar die Moose-bus.
    Toevallig zijn we dan in dezelfde periode in Canada! Alleen gaan Rik en ik vanaf de 27e augustus tot en met 13 september. Dus iets korter en aan de andere kant van het land maar wel heel toevallig!
    Mocht je in die tijd verhalen schrijven, dan lees ik ze na de vakantie :) We hebben nog even de tijd om ernaar uit te kijken.

    Groetjes!

  • 19 April 2014 - 11:23

    Ilse :

    Heee Postmaatsie!
    Juster wer in meeting hant oer use geweldige afontoer die op 'e aginde stiet!! De eerste n8en steane boekt en binne dus in feit! Wat in m8ig moai foarutsicht heffe we! K bin wer hielendal yn de Canadasfeer!! Yn de move! Yeah!! :-D Ik he bij thuskomst de reisgids d'r fuort bijpakt en fjirder strunt! A mari usque ad mare!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hinke

Actief sinds 28 Dec. 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 26207

Voorgaande reizen:

11 Februari 2015 - 10 Februari 2016

Working Holiday visa Canada

10 Augustus 2014 - 05 September 2014

Droomreis door Canada

02 Februari 2010 - 30 April 2010

Mijn backpackavontuur

08 Mei 2005 - 09 Juli 2005

Stage in Londen

Landen bezocht: